logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Monday 18 February 2013

L02: Ekspedisi G. Bunga Buah

Ekspedisi G.Bunga Buah

Tempat: Gunung Bunga Buah, Genting Highland, Pahang
Tarikh : 11-12/5/2002 
Peserta : 28 orang
Seramai 28 org peserta telah menyertai XPDC pendakian Gunung Bunga Buah di Genting Highland pd 11-12 Mei 2002.Objektif utama XPDC ini ialah utk melatih peserta yg akan ke KK dan TranTitiwangsa tidak lama lagi.

11 Mei 2002

Berkumpul di Pekeliling pada pukul 4.30pm.Rations diagihkan kepada semua peserta.Pd jam 5.10pm peserta semua naik bas Genting dan pukul 5.30pm bas bertolak ke Goh Tong Jaya.Lebih kurang jam 6.30pm sampai di Hotel Seri Malaysia.Peserta bersolat di sini.

Ada sedikit masalah kerana pengawal keselamatan tidak membenarkan kami naik atas alas an kawasan persendirian.Selepas slow talk kita pun dibenarkan naik.Siapa yg berani nak larang OGKL…Nak ke saman!!..Lebih kurang jam 8pm Deeno memberi sedikit taklimat.Kemudian buat Warming Up session.Tepat jam 8.45pm XPDC bergerak

Dlm pukul 10.15pm kumpulan pertama sampai ke check point 1 di simpang permulaan trek.Group terakhir sampai lebih kurang pukul 10.30pm.Makan mlm disitu. Tepat jam 11.00pm XPDC bergerak ke puncak G B Buah.Pada masa ini Deeno menjadi leader dan Abg Rashid menjadi sweaper.Shahir pula jadi tukang baling kertas.

XPDC bergerak perlahan kerana berhati hati.Setelah berjalan lebih kurang 2 jam, Deeno mengambil keputusan utk menunggu group belakang memandagkan tertinggal jauh.Selepas itu XPDC di ketuai oleh Faizal.Lebih kurang pukul 1.30am group pertama sampai di puncak batu…Sessi ambil gambar pun dijalankan.

XPDC bergerak terus ke puncak.Sebelum sampai puncak semasa take 5,perut Uncle cram.Abboy pun menjadi penyelamat dgn memberi bantuan.Kemuadian perjalanan diteruskan dan group sampai puncak pd jam 2.30am.Group terakhir sampai pukul 3.00am…Selepas itu Fly pun dinaikkan,Khemah didirikan dan lebih kurang jam 4.30am aku pun tidur..Lepas tu aku tak tahu aper berlaku..

12 Mei 2002

Jam 7 kiter org bangun…tapi ada lagi yg masih tidur kerana terlalu penat..Abg Rashid,Deeno,Kak Aishah,Kak Leha,Kak Fazit dan kuncu-kuncunya menyediakan sarapan..Menu pagi tu nasi goring kampung kau kau..Sedap tuh..Sampai ade yang tapau.

Kemudian setelah semua dah makan Fly dan Khemah diturunkan.Setelah siap kemas sessi ambil gambar.Waktu ni Bulat kena mandi dgn air pepsi oleh Deeno..
Happening giler…Habis tuh sessi perkenalan dijalankan..Yelah sbb masa naik tak sempat nak berkenalan…Lebih kurang jam 10am XPDC pun turun.Masa turun semua peserta jalan leisure…nak relax relax..Sampai kat puncak batu ambil gambar lagi..Puas la semua model model..

Lebih kurang jam 2pm group pertama sampai kat Hotel Sri Malaysia dan group terakhir jam 3.30pm…Kemudian semua mandi dan bersiap-siap..Sebelum balik semua makan kat restoran mamak dulu..Jam 5pm bas pun sampai dan bertolak ke Pekeliling.Dlm jam 6pm sampai di Pekeliling…Semua barang kelab dipulangkan..Dan aper lagi balik lah…Alhamdulillah semua OK


0 comments:

Post a Comment