logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Monday 3 June 2013

L06: Trans Chamah - Ulu Sepat

OGKL berjaya mengharungi cabaran mendaki dari G. Musang dan keluar di Sg. Siput dalam ekspedisi yang dinamakan Trans G. Chamah - G. Ulu Sepat pada 23 Jun (mlm) hingga 28 Jun (subuh).

Jumaat, 23 Jun 06

Dengan bertungkus-lumus, saya pun dah uruskan semua keperluan untuk menjalankan program ini dengan kerjasama daripada AJK-AJK hebat ogkl; CHE DIN, JUS, FAZID, IEDA, JUMAT, KECIK, BULAT, FAHMI.

Semua peserta dihendaki berkumpul di Perhentian Putra pada 10:00 malam. Tiket menunjukkan Bas Transnational akan bertolak pada 11:00 malam. Sahabat-sahabat lain pun berturut-turut sampai dengan BEG KARRIMOR....DEUTER........ ada  sedikit bergaya ......

Selepas periksa semua makanan, peralatan khemah, kami pun menuju ke arah tempat bas. Presiden OGKL, DEENO, memberi sepatah dua kata sebelum kami menaiki bas. Sahabat-sahabat yang datang bagi sokongan menyampaikan ucapan SELAMAT buat kami sekali lagi. Dalam bas, saya mula kutip baki pembayaran daripada peserta yang belum lansai. Adzmin duduk di sebelah saya pertama kali jumpa sahabat baru ini seperti biasa kami saliang perkenal diri dan mula bersembang.

PHEW.....Masa untuk rehat....lelaplah....tunggu apa lagi!!!!

Sabtu, 24 Jun 06

Semua peseta dah Zzzzzzzzzz. Bas akhirnya berhenti di tempat MELAPOR. Semua turun ke kedai untuk minum, borak-borak & pergi tandas kecuali Adzmin seorang saja masih Seronok lentok dalam bas. Pandang pada jam tangan saya, dah 3.00 pagi, rasa ada kepenatan sikit tapi gembira dalam hati sebab destinasi kami GUA MUSANG sudah hampir dekat.

Tanya-tanya abang pemandu itu, 1/2 jam sampai destinasi. Lelap sekejap mata, rasa dekat sangat tapi dah 1/2 jam bas berjalan. Sebaik saja tiba, kami pun turun bas dengan pantas sebab banyak benda dari dalam bas kena dikeluarkan. Tempoh perjalanan ini ambil mesa Iebih kurang 5 jam. Ada kedai minum di sebelah stesen SHELL tempat kami turun. Kami pun jalan kaki ke sana bersama-sama. Siaran Lansung World CUP baru hen dak bermula, sahabat-sahabat tidak sabar hendak tonton, masing-masing mencampak saja beg di sebelah gerai, ada yang pesan KOPI 1 ada yang pesan,TEH TERIK 1!!

Ha.....saya kena agih semua makanan sekali Iagi untuk pasti semua peserta dapat sambil dibantu Kecik. Semua tidur dalam wakaf yang berada di depan kedai selepas perlawanan habis.

Sampai masa saya tempat tidur dalam wakaf sudah penuh pula. Saya guna teknik, BUKA-BENTANG-TIDUR di sebelah wakaf pun jadilah.

Bangun pagi....gosok gigi..cuci muka......pukul 7:30pagi, semua peserta dah bangun sambil mengemas kini beg sendiri. SEMANGAT betul. Angkat telefon bimbit, hubungi Abg Asri, kabarnya dia akan sampai selepas hantar anak ke sekolah. HONDA ACCORD dah sampai, itu Abg Asri. Kali pertama jumpa Abg Asri, muka mesra dah bagi kita 1 kredit. Semua bagi salam kepada Abg Asri dan mengenalkan diri sendiri.

''4x4 janji 8:30pagi sampai sini”, Abg Asri cakap. Perut dah berbunyi pula, kami pun membuat keputusan pergi bersarapan pagi. Beg galas pula ???? Ha.........semua masuk ke dalam kereta Abg Asri. Kita berjalan kaki ke kedai  yang diperkenalkan oleh Abg Asri. Nasi lemak, Nasi Daging Salai, Nasi Ayam Kentang, Nasi Ikan Aro.......piIihan banyak, Saya ingin cuba Nasi Ikan Aro, itulah dia. Tiba-tiba saya teringat plastik bungkus dan gelang getah yang lupa dibeli sebelumnya untuk bungkus makanan tengah hari, hari kedua dan seterusnya dalam perjalanan trekking. Saya dengan Kecik pergi cari kedai runcit berdekatan.

Dah pukul 9.00pagi, kami masih menunggu 4x4 yang sudah janjikan di dalam wakaf sambil bersembang. Abg. Asri sudah banyak kali buat panggilan telefon tapi tiada orang jawab. Sahabat-sahabat mula rasa bosan sampai ada yang tertidur. Kami berbincang dengan kawan Abg. Asri selepas dapat tahu ejen itu ingin Iepas tangan macam itu saja. Abg Asri mencadangkan kami berkhemah di tepi sungai dulu, kami terpaksa ikut saja sebab selagi 4x4 tidak sampai kami tiada pilihan.

Kami bentang groundsheet di sebelah sungai selepas pilih Iokasi yang sesuai dan memang merancang bermalam di sini. Masa untuk  tengah hari, saya pun nak mula masak mushroom soup, tugas ini diserahkan kepada Kecik dan Jumat, saya kena buat laporan ekspedisi di Balai Polis Gua Musang ditemani Abg. Asri. Selepas selesai, tayar kereta Abg Asri pula pancit. Aduh......BAD DAY-Iah. Tiada alat yang sesuai dalam kereta menyebabkan kami tidak boleh tukar tayar gantian. Nasib baik dapat bantuan kawan Abg. Asri, masalah ini baru selesai jam 1.30tgh, saya pun mula rasa Iapar, Abg Asri hendak hantar tayar bocor itu ke kedai tayar dahulu. Cuaca panas, saya dengan Abg Asri pergi minum seketika. Kemudian beli barangan peribadi Fairos -- ubat nyamuk, sabun cuci dan balik ke campsite. Abg Asri pulang ke rumah dan rehat.

Makan tengahari roti perancisi + mushroom soup, Abg Asri sampai tempat kami dan maklumkan 4x4 sudah sampai. Kami boleh meneruskan perjalanan ke POS SIMBOL. Semua bersemangat semula dapat berita yang baik itu. Bayar baki 4x4, kemudian 4x4 mula bergerak masuk ke destinasi sebaik saja kami mengucapkan selamat tinggal kepada Abg Asri. Masa Iebih kurang 2.30ptg.

Dalam 4 jam perjalanan ini, kami menghadapi masalah menyeberang sungai yang titi balaknya sudah jatuh ke bawah. Masalah ini selesai dengan cepat dengan bantuan Azhar, Ramli, Fairos, Kecik, Jumat, Amir sebab kami hendak tiba di POS SIMBOL secepat mungkin. Setelah sampai POS SIMBOL masa 5.45ptg. Sasaran kami hari ini ialah SG. REKOM. Dapat dua orang guide iaitu orang asli POS SIMBOL - En.Ramli & Angah yang membawa kami terus ke SG.REKOM. 6.30ptg kami mula trekking. Semua orang pun hendak kena panahan KILAT dulu sebelum gerak, 1...2...cHeesSeeeeeeee

Perjalanan mula dengan naik bukit, turun bukit. Saya perlahan saja tapi kekal begitu....angin bertiup dengan kuat semasa melalui permatang, kawasan terdedah. Dah 3 1/2 jam trekking, bermakna kami akan sampai 1/2 jam Iagi ikut kata En.Ramli. Tiba-tiba walkie-talkie Kecik dah jatuh semasa naik bukit, take 5 bersama-sama sementara tunggu Kecik pergi cari dengan Azhar. Nasib baik dah jumpa Walkie-talkie, jika tidak tak tau-lah Deeno akan buat apa, ha! kami teruskan saja walaupun dah 1 jam telah Iepas. Semua peseta nampak penat sebab hari pertama, Iagipun tidur yang tak cukup. Angin masih bertiup. ”move move move dah SEJUK” saya laungkan.

Semua gerak dengan senyap saja. Nampak dah piawai ke??? Tak tau berapa lama sudah trekking saya nampak ada orang flash dengan Iampu suluh di atas depan dalam rumah. Haaaaaa..kita dah sampai. Inilah dia – Kg. SG.REKOM.

11mlm, 5 jam telah dipakai untuk sampai ke sini. Rehat sekejap. Saya, Kecik, Jumat pun kena mula memasak. Saya memang nak keringkan badan tapi masa tidak izinkan. Hari pertama punya menu ialah AYAM MASAK MERAH (Yap) +SUP SAYUR (Jumat) + NASI PUTIH +TEH'O (Kecik). Siap makan malam pada 12.00 am. Sebab OT yang Melampau ini, ada yang Iupakan terus rebah. Saya dan Jumat terus masak nasi goreng untuk sarapan+ t/hari bekal untuk esok sehingga 2pagi baru ZZZzzzz. Terasa seperti hari yang panjang............ZZZZZzzzzzzzzzz

Ahad, 25 Jun 06


9.30pagi baru mula trekking, sudah Iari sikit dari jadual asal perjalanan. Semua nampak SEGAR.  Sarapan nasi goreng yang SEDAP, tenaga sudah pulih sikit. Kami akan bermalam di PUNCAK G.CHAMAH malam ini. UPHILL sedang menunggu kita dengan mengucapkan SELAMAT PAGI. 11:30pg kami sampai di KEM. BUNGA PAKMA. Tak nampak BUNGA PAKMA pun!!! Take-10 dan terus ke KEM. TONGKAT ALl. Hanya 2 jam trekking sudah sampai. Jumpa sahabat-sabahat ber KILAT di tepi sungai, saya pun tidak mengalah, berKILAT juga.

Selepas lintas sungai, kami semua berehat dan makan tengahari. Masa 1:30tgh. Saya minta Angah tolong cari Tongkat Ali tapi dia kabar tidak jumpa pula; sebenarnya dia pun baru pertama kali jadi guide. Rasa ada sikit kecewa!!! Ini LAST WATER POINT, semua kena angkat 1 botol 1.5Lt air untuk dapur, tak bawa air = tak payah !! Lupakan pasal tongkat ali itu, saya pun mula SAPU peserta yang terakhir ke destinasi, 3:00ptg.

Dalam perjalanan ini, main UPHILL saja, NO CHANCE TO SAY NO!!!!  Dah 6:30ptg, kami masih tidak sampai Iagi. Nampaknya JAUH Iagi, tertanya-tanya dalam hati saya ?????? sudah 4 jam trekking. Kita berada di tempat tinggi saya mula rasa sejuk. Jumpa Amir dan Ramli, saya dengan Rizan pun berhenti sekejap keluarkan Iampu suluh dan jacket untuk meneruskan ke PUNCAK. Angah dan Jumat berada di belakang kita, Jumat dah rasa peeing, nak Ielap 10 minit.

''Kami dah sampai'' masa 7.00mlm, suara Kecik dari walkie-talkie menyatakan. 8:30mlm kami semua sudah sampai di puncak, saya salin baju serta-merta dan sapu bedak. Sudah 2 hari tidak mandi, ada rasa sedikit tidak selesa. Selepas itu, saya masuk dapur jadi CHEF. Menu malam ini ialah RENDANG DAGING Yap + JELATAH Jumat + NASI PUTIH + TEH'O Kecik. SPECIAL CHEF - Amir, tolong potong cili merah, nenas tapi nenas tinggal sikit saja sebab banyak isi telah dikupas dengan kulit sekali, GAGAL. Tikus di sini pandai curi , ration disimpan ditempat tidur antara saya dengan Jumat. Semua bersama-sama, tiada siapa yang tak hadir malam ini. Sarapan pagi esok ringkas saja, malam ini boleh tidur awal. Pukul 12:00 mlm semua dah baring!

Isnin, 26 Jun 06

Hari ini mula trekking 9.30pg juga. Sarapan pagi - mushroom sup+roti kebab. Semua bergila-gila tangkap gambar di atas PUNCAK CHAMAH dengan digital camera yang canggih..Brand SONY......BENQ.....NIKON..PENTAX....OLMYPUS. Azhar punya paling unik, comel, sebiji scuba diving camera dengan plastic body, rasa macaw TOY.

Kesian Amir, camera SONY dia sudah jatuh, sedih betul. Semua turun ke KEM TONGKAT. ALI setelah puas bersinggah di puncak Chamah. SG. PERES, sasatan kami hari ini. Semalam UPHILL, malah hari ini main DOWNHILL saja sehingga ke KEM TONGKAT ALI. Saya dan Jumat sampai 1:30tgh. Kecik tengah masak air panas untuk MAMEE TOM-YAM. Amir, Ramli, Rizan dan Angah sampai 2:30ptg. Kami bertolak pada 3:30ptg. 5.30ptg sampai KEM. BUNGA PAKMA dan 6.30ptg sampai SG.REKOM. Hari dah semakin geIap.

Nak pergi SG. PERES perlu 3 jam lagi tapi mungkin 4 jam sebab trekking malam. Kami semua hendak bermalam di SG.REKOM, itulah keputusan kami. Tambah pula, En. Ramli beritahu trekking malam ke SG. PERES bahaya dan tidak sesuai. Saya baru ingat balik apa yang CHE DIN dah beritahu, FLASHBACK!!! SHOWTIME bagi kita 3 orang nak mula Iagi - MASAK. Menu malam ini ialah DAGING MASAK KICAP + SAYUR GORENG + NASI PUTIH. SPECIAL CHEF - Ramli. Saya tengah cari bahan-bahan yang perlu untuk masak dalam semua plastic ration, serah bagi Ramli. Cari-cari DAGING MASAK KICAP tak jumpa, rasa tak ada. Ramli pun keluarkan private ration - Sardin, Kari Ayam dalam paket ganti DAGING MASAK KICAP.

YEH......Hari ini kami dapat mandi. Saya pergi mandi selepas lauk siap, tinggal nasi saja tengah masak. Nasi siap, semua mahu menikmati lauk yang dimasak oleh Ramli, LULUS!! Selepas itu, masak MIHUN GORENG-sarapan + t/hari bekal untuk esok. Apa yang DEENO bagi tau saya sedang berlaku, orang asli datang hantar ubi kentang, cerita panjang dan minta RM50.00 pula semasa kita sibuk goreng mihun. Saya pun bagi begitu saja sebab kita pun dah singgah sini 2 malam, ini tempat dia, apa kita boleh buat!!!. 12tgh dah siap semua baru pergi mimpi, harap dapat tidur Lena. GOODNITE, SG..REKOM!!

Selasa, 27 Jun 06

Bangun !! bangun !!! Semua bangun awal hari ini, rehat yang cukup semalam.  MIHUN GORENG+TEH'O. siap packing, bersih tempat tidur sebab kami bermalam di dalam rumah orang asli. Rumah ini dah kosong, sekarang sudah jadi tempat persinggahan pendaki. Hari ini paling awal, 7.30pg mula jalan. Trek memang teruk, summit, banyak semak, dahan berbanding dengan trek CHAMAH, bersih dan selesa. 3 jam sampai Sg. PERES, 10:30pg. Take 10, terus perjalanan ke KEM MAGGIE tapi bukan KEM RETAK.

Kami sudah kesuntukan masa. UP...UP...AII the way...Whoa, asyik naik saje, benci betul. Bila baru boleh sampai KEM SEMPADAN'?? Tepat pukul 1tgh, kami sudah sampai KEM MAGGIE. Tangkap gambar, rehat sekejap, makan tengah hari. Fairos, Mas tengah masak Maggie. Bau sedap betul, semua sudah Iaparlah. Saya pinta sedikit Maggie daripada Fairos ikut nafsu saya. Amir, Rizan, Ramli, Guide pun mula masak maggie pula. “SAMPAI KEM MAGGIE, MESTILAH MAKAN MAGGIE”, kata Azhar. Tak makan bermakna tak pernah sampai sini ha-ha!!! Beg Amir berat, dia sudah keluarkan kurma untuk kami, saya makan sambil buat bekal, JUMAT pun sama juga.

Perut dah kenyang. Masa untuk kayuh...Kayuh, jangan tak kayuhl! Naik, turun, naik, turun dalam 10 kali???? Tak tau berapa kali naik turun, kita belum sampai lagi. Hari dah gelap, Iampu suluh kami keluarkan. Saya sampai SG. LEPIR pukul 7:30mlm, JUMAT, RIZAN dan Angah dibelakang saya. Hampir 8:30mlm, Jumat sampai, seterusnya RIZAN, ANGAH, 9.00mlm. Sebelum mereka sampai, kami bincang nak naik puncak ULU SEPAT malam ini juga.

Saya, Jumat, Kecik, Ramli masak, kami semua dah rasa selesa dan lega. ''NAIK ESOKLAH'', Mas cakap. Semua bersetuju dengan senyap saja, jadi-lahl! Saya dengan Jumat pergi mandi sementara Ramli tengah masak dan juga Kecik. MENU IKAN BILIS BERLADA+SAYUR GORENG+NASI PUTIH, PUCUK ULAM RAJA YANG DIPETIK OLEH JUMAT DAN PUCUK UBI PEMBERIAN ORG ASLI TELAH MASUK KE DALAM PERUT KITA. Seperti biasa, masak lagi, Ml GORENG + lempeng ta pau untuk esok. Hampir 12am, kami 4 orang-Ramli, Jumat, Kecik, saya siap pergi tidur.

Rabu, 28 Jun 06

Panaskan MI GORENG semalam, bancuh teh ‘o. Semua peserta kemas beg masing-masing. 8.00pg naik ke puncak ULU SEPAT. Naik lagi!!! Saya rasa sejuk, Jumat, Angah di belakang saya. Jumpa Rizan di depan. Bukit......bukit......naik...... naik....Sampai puncak pukul 11.30pg, saya AKHIR sekali. Sebelum sampai, trek dekat puncak semua hancur, BENCI. Masa untuk Iepas semua lumpur agak makan masa ini sebab nak elak ini, elak itu.

Rehat sekejap, makan sikit, minum NESCAFE!!! Ha.....ha........dah complete G7. Dengan mood yang gembira pergi cari Jumat  dan KILAT bersama-sama sebab kami 2 dah complete G7. Jumat happy sampai bogel pule .......tapi atas badan saja. Jangan fikir yang bukan-bukan-lah. Semua tengah relaks, minum, makan, berborak. Guide nak kita turun pukul 12:30tgh. Semua siap masuk sessi sambar dulu, turun pada 1:00tgh.

Next check-point, SG. LEWENG, slang sedap betul nak baca perkataan ini-''LEWENG''!! Saya dan Ramli akhir sekali, Angah dah hilang, tak tau mana sudah pergi. Kami turun sambil bersembang sehingga tak perasan dah masuk simpang kiri sebab ada 2 simpang di tengah jalan sana, PHEW! Jumpa Amir, Rizan, Jumat. Kami semua sampai destinasi bersama-sama, 4:30ptg. Guide sedang berbual dengan orang asli sana. Saya bersih kaki tangan, kasut sekali di tepi sungai. Air sejuk, jernih menghilangkan ngantuk saya. Tapi saya tetap nak Ielap sekejap..........

Jam 5 suku kami bertolak ke POS KEMAR. Trek agak confuse sebab banyak simpang baru, nasib baik guide kita dah tutup semua. Orang depan Iaju gila sampai bayang pun tak dapat pijak, tinggalkan saya, Jumat, Rizan belakang. Dah masuk waktu malam, kami 3 orang saja masih hala ke depan. Tiada jawapan dari walkie-talkie Kecik selepas saya cuba contact dia beberapa kali, percaya dia pun tak sampai lagi.

Trek balak ni panjang agak bosan Iagipun kita dah penak. Rasa tak habis-habis pun. Dengan speed yang Iaju, kami 3 harap dapat jumpa Kecik & gerak sama-sama. Lebih kurang 9:45mlm, kami dah jumpa mereka tengah masak di tengah jalan. Campak beg di sebelah jalan dan duduk. Rehat seketika itu, kami rasa Iapar dengan bau maggie itu. Maggie dah hulur ke depan kami untuk mamanaskan perut + Kopi Tongkat Ali. SEDAP SANGAT kedua-dua benda ini dalam sesaat itu!!! ''1 jam Iagi sampai POS KEMAR, cakap Guide Ramli. Aduh......nak kayuh Iagi.....malaslah selepas kenyang.

Bahu saya melecet, kaki rasa penat, semua rasa tension belum sampai lagi. 10:30mlm, semua sedia jalan perlahan-Iahan. Ketika sampai simpang, kita dah nampak rumah-rumah. Belok kanan, kita pergi Kg. Lelar. Selepas tanya penghulu, rumah tumpangan dah penuh. 11:00mlm, kita terpaksa bentang ground-fly di kawasan lapang, depan rumah orang kampong. Tempat itu agak Iuas & selesa.

Masak Iagi apa yang tinggal saja TELUR KETCHUP + TELUR DADAR + SAYUR CAMPUR GORENG + NASI PUTIH. Kecik masak nasi, air panas dan buat TEH SUSU. Saya potong sayur dulu. Ramli, Jumat ambil alih, saya pergi mandi. Tempat mandi berada di belakang rumah ini. Mandi dengan air sungai, SEJUK. Setelah siap, saya pergi panggil semua, masa untuk makan ''MESSTIN! MESSTIN! MESSTIN!” Habis makan, nak tidur-loh, kemas-kemas semua ration, dah 1:30pg. 4X4 janji 9.00pg esok.

Khamis, 28 Jun 06

Hari ini bangun paling Iewat, 7:30pg. Masak air panas, buat cekodok. Siap semua dah pupal 9:30pg, 4x4 tak ada lagi! Saya mula risau apa yang berlaku pada hari pertama akan berulang lagi. 10:30pagi, Kecik dan Fairos nak pergi POS KEMAR tengok 4x4 sementara tunggu mereka sana ke. Lama mereka berdua tidak balik, Saya dan Jumat pergi cari,jam 12tgh. Tak jumpa mereka, saya, Jumat patah batik.

Rasa tak boleh tunggu lagi, jumpa 4x4 lain Ialu, saya tahan saja dan minta tolong. Orang kampong itu janji OK, DEAL-lah!!! Balik ke tempat itu, member-member tengah baring, Ielap, bersembang. Kecik dan Fairos balik pada masa itu, tumpang motosikal orang kampong. ''Sebenarnya POS KEMAR jauh Iagi'' Kecik cakap sambil senyum, macam tak percaya!! Selesai bayaran dengan guide Ramli, kami ucapkan selamat tinggal sekali dengan Angah. 2 orang ni pun teman kita harungi segala selama 5 hari. Terima kasih, bang!!

Kita pun naik 4x4 keluar ke Kg. Lasah. Perjalanan ambil masa 3 jam. Jumpa Syafi, 4x4 yang kita janji semasa berhenti di tepi jalan, kita teruskan saja setelah tolak Syafi punya pinta. Syafi telah menerangkan keadaannya dan minta maaf kemudian dia pun cabut. Dalam 4x4, Azhar nyanyi Iagu apa ''TAPAK,TUMIT,PUNGGUNG-Iah'', saya rasa kelakar. Keadaan itu macam DUN WORY, B HAPPY! Enjoy your life. Kita pergi LINTANG melalui Kg. Lasah.

Singgah di masjid mandi, tunggu bas di bas stop keluar ke SG.SIPUT. Balai Polis Lintang di sebelah masjid, saya, Kecik pergi melapor diri bahawa XPDC kelab OGKL sudah tamat dan semua selamat. Tengah tunggu bas, saya, Azhar minum di kedai depan saja. Bas sampai, kami naik. Sessi gambar mula Iagi dalam bas. Fairos telah diKILAT semasa dia Ielap, Mas sikit pun jadi tapi tiba-tiba dia terjaga pula.

1 jam sampai SG.SIPUT, kita nak naik bas ke IPOH di tepi jalan. Sampai IPOH, kena naik bas Iagi pergi MEDAN GOPENG. Aduh, banyak kali naik bas, turun bas. Kita turun di bas stop, masa itu Iepas waktu kerja, TRAFFIC HEAVY. Bas dah penuh, turun pun susah. Beg kami jadi masalah, terpaksa campak keluar dari tingkap bas, RUSH!! Perhentian Bas di sebelah, kita cross saja. Pergi gerai yang Azhar biasa pergi, duduk & pesan, 6:30ptg.

Saya pergi beli tiket dengan Rizan selepas order. Transnational kaunter menunjukkan 1 jam 1 bas tapi saya nak 8:30mlm agar sampai KL pun 11:30mlm, peserta ada 1/2 jam Iagi untuk naik kenderaan awam. Bas Konsortium jadi pelihan saya, 8:30pm. Balik ke gerai tunggu makan, ada yang order sate, saya tambah kerang bakar & sate Iagi untuk kita sebagai '' CELEBRATION '' XPDC tamat ke peringkat akhirnya.

Bas bertolak 8:30mlm. Naik bas terus tidur selepas kira 1, 2, 3...............10. Hanya Azhar tak ikut kita, dia balik kampong. Bas punya air-cond memang sejuk, kuat. Nasib haik ada bawa jacket, saya kesian budak yang tak kena di sebelah saga rasa kesejukan sebab dia pakai seluar pendek. 11 :30mlm dah sampan PUDURAYA, KL. Banyak kereta berkumpul di sana jadi sesak. Pemandu teksi cari makan time, ramai hala ke kita semasa turun dari bas, keadaan huru-hara. Bersalam kepada semua pun bersurai. Jumat hantar saya, Kecik balik dengan semua peralatan, khemah kelab. Kita dah back to civilization!!! Saya kena kerja keesokan harinya.

P/S:

Saya nak ucap ribuan terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak membantu saya menjalankan program ini dengan lantar terutamanya Abg.Asri, Jumat, Kecik, Ramli,Che Din, Fazid, leda dan juga semua CUS peserta Amir, Mas, Adzmin, Azhar, Fairos, Rizan, tak ada kalian  punya sokongan, CUS tak akan jadi. OGKL Boleh!!!!!

ARIGATOGOZAIMASUI!!!

Laporan disediakan oleh : terencecancook up
Foto Hiasan

0 comments:

Post a Comment