logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Monday 30 September 2013

L09: Berita Ringkas 2009

Training ke Gunung Hitam
Trip pertama aka pembukaan Tahun 2009.
Dianggotai seramai 40 org. Trip yg penuh dugaan dan halangan pada para peserta yang akhirnya membuahkan kenangan manis jua. :)




BOT III di Extreme Park 
Basic Outdoor Training III (Rope Management) yang dirancang, telah berjaya dilaksanakan dengan tenaga pengajar dari Extreme Park Shah Alam, Sek13. Sekumpulan kecil ahli OGKL yang mengikuti program ini turut tidak melepaskan peluang mendaki tembok tiruan selain menimba asas pengenalan peralatan mendaki (tebing), absailing serta wall climbing. 






OGKL bersama medal - KL Towerthon 09
Ahli-ahli OGKL yang menyertai KL towerthon 2009 pada 1 Mac lalu gembira dapat menamatkan acara dan mendapat medal. Running Vest tajaan Adidas yang bewarna merah garang memang menaikkan lagi semangat.




OGKL @ Scoreboard TV3 - 31 Mac 2009
Ahli-ahli OGKL yang diundang memeriahkan program bual bicara Scoreboard TV3 menggamatkan lagi suasana di Sri Pentas.





Gng Chemendong & Belumut
Alhamdulillah syukur, satu lagi kejayaan manis telah tercatat dalam memori OGKL pada minggu lepas. peserta2 ekspedisi telah berjaya menawan dua2 puncak dalam dua hari, satu trip yang nampaknya senang pada kertas tapi mungkin sukar pada peserta2 yang melaluinya. Sampai ada yang bertanyakan, betul ke trip ni gred B hehehehe ... apa tidaknya, perjalanan ke dua gunung yg telah dipadatkan dalam dua hari. 

secara peribadinya saya merasa amat puas dgn trip ini, ini adalah kerana trip ke Gunung Belumut telah terpendam dalam hati selama setahun. dan apabila dapat berpeluang untuk pergi pada tahun ini, dapat pulak bonus tambahan satu lagi gunung iaiti Gng Chemendong. Rasa terharu juga apabila ada kawan2 dari MT yg peka dgn kehendak ahli, sob, sob : ( 

setinggi2 perhargaan saya berikan pada pengarah program, tidak lupa juga pada AJK program, abg2 guide, peserta2 yg cuma mengikuti ataupun menyumbangkan tenaga jadi 'geng penebas'. 

saat yang tidak boleh dilupakan iaitu di puncak Gng Belumut apabila salah seorg guide menunjukkan koleksi2 keratan akhbar yg memaparkan aktiviti2 ogkL. ada saya lihat keratan2 akhbar tersebut seawal seawal 
tahun 1996. boleh tengok keadaan rupa fizikal2 ahli lama masa muda/bujang dulu hehehehe. antaranya wajah & susuk tubuh Pak Presiden - Azizan




Pendaki ke Puncak 3 S, Wonosobo, Jawa Tengah 
Masa senggang antara trip Kelab, 8 orang pendaki, Apip, Eryn, Husin, Zura, Shuk, Su, CikguRosli & Amir memanjang langkah ke Wonosobo mendaki, G. Sumbing, 3371m, G. Sekunir 2605m dan G. Sunduro 3136m. Sempat juga ronda-ronda sekitar Dataran Tinggi Dieng melihat Wisata Alam dan Candi-candi Mataram. 




Cerita eksplorasi di Air Terjun Perlus 
Nak dengar cerita trip Air Terjun Perlus ye... Misteri kehilangan trekker tiba-tiba, riang-ria gedebushhh, pengalaman menangguk udang sungai memalam.




KL Marathon 2009 
Pengalaman pertama mengadap 42.195 km
seawal 230 am beri dah call aku,huhuhuh..awal nye.. aku pun bangun la dan mandi n makan nasi goreng...yum yum yum.. 
kul 3 pagi pun beri sampai ngan peja dan kitorang pun bergerak ke dataran merdeka.. hati aku berkkata betul ke ape yang aku buat ni..huhuhuhuh ..kul 4 pagi kitirang dah pun sampai kat dataran ..wah...dah ramai orang... yang paling menarik perhatian aku ade satu group xsalah aku daru kelab orang buta.. tak tau dari mana...dorang tengah tangkap gambo...perghhhhh... orang buta pun nak layan 42 km..huhuhuhuhuh..





Majlis Berbuka puasa meriah 
Majlis berbuka puasa OGKL yang diadakan di rumah Penasihat Kelab, Hjh Zaleha di Seksyen 24 Shah Alam berjalan dengan lancar dan penuh dengan kemeriahan. Lebih kurang 60 orang warga OGKL serta ahli keluarga meramaikan majlis. Selain juadah utama dari tuan rumah, sate & ayam golek dari Kelab, ahli-ahli turut membawa juadah menjamu sahabat-sahabat. 




Pendakian Gunung Liang & Tumangbatak berjaya! 
Kesakitan tu bersifat sementara...tapi kejayaan tu kekal selamanya!








OGKL ke G. Benom via Krau 
Perlawaan PERHILITAN merasmikan trail ke G. Benom melalui Rezab Perhilitan Krau sebelum dibuka untuk ekopelancongan tahun 2010 tidak disia-siakan. OGKL seramai 8 orang diikuti 2 staff perhilitan dan 2 jurupandu arah mendaki mengikut rentis Jeneris hingga ke puncak Benom. Perjalanan turun mengikut rentis Perlok dan sempat singgah di Lata Bujang sebelum menamatkan ekspedisi.

0 comments:

Post a Comment