logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Sunday 30 June 2013

L06: Berita Pendek 2006

Trans CH 
OGKL mulakan tahun 2006 dengan bersantai mendaki gunung.
20 pendaki Orang Gunung Kuala Lumpur memulakan tahun 2006 dengan bersantai di atas gunung-gunung di Cameron Highland. G.Perdah - G.Jasar dan G. Berembun didaki dalam masa sehari. Aktiviti BBQ dan lawatan sekitar CH memeriahkan lagi aktiviti .





Riang-Ria Hari Raya OGKL 
Program hari Raya OGKL akan dijayakan di Desa Anthurium, Tanah Rata Cameron Highland pada 18 dan 19 Nov. Kemeriahan berkumpul di Cameron Highland berserta keluarga memang seronok. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan juga menyeronokkan diserikan dengan hadiah-hadiah yang tak kurang hebat.




Team Endau Rompin Suksess
"trip yg paling enjoy.........layannnnnn" Arey.
"mmg best betul.........:). trekking sikit, makan, mandi, trekkking sikit, makan, mandi, tido...begitulah rutin selama 4H 3M di sana...happening laaa...hehehe" Deeno.
"Memang Best..
Alhamdulillah, cuaca pun cantek,
Makan pun sodap..
geng2 yg turut serta hapening..
view memukau, air jernih, sejuk dan nyaman..
apa lagi nak.. banyak yg kami dapat di Endau-Rompin.." Jusrixaldo




Recce Team OGKL di G. Tambuyukon - G. Trusmadi
7 ahli OGKL telah berjaya menjejaki kaki ke puncak kedua gunung ini. Gunung ke-2 dan ke-3 tertinggi di Malaysia ini menjanjikan pemandangan Kinabalu dari sudut berlainan serta cabaran pendakian yang mesti dirasai. Kisah dan pengalaman pendakian ini akan dikongsi di Perjumpaan Mingguan Kelab, ketahuilah perjalanan dan pengalaman untuk pendakian anda pula.




Cabaran Sg Nenggiri berjaya dilepasi
OGKL mengharungi cabaran Sg. Nenggiri dan sempat  berkelah Pantai Kuala Jendera. Keseronokan bersaing dikalangan peserta yang masing-masing bersemangat mendayung.




Team Proton Edar berjaya ke Puncak G. Ledang
Pendaki dari Team Proton Edar seramai 54 orang bersama Pendaki-pendaki Pengiring dari OGKL seramai 14 telah berjaya ke G. Ledang pada 3-5 Mac 2006. Kumpulan pertama tiba dipuncak sekitar jam 5 petang dan julat 1 jam dengan kumpulan terakhir. TAHNIAH!


0 comments:

Post a Comment