logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Saturday 31 August 2013

L08: Berita Ringkas 2008


Diskaun 10% barangan Lafuma untuk ahli OGKL 

Untuk makluman, pihak Lafuma berbesar hati untuk menawarkan discount 10%
terhadap sebarang pembelian barangan Lafuma (bagpack/haversack) di outlet
Lafuma, Bangsar kepada semua ahli OGKL. Disamping itu juga, untuk
pembelian barangan Millet (bagpack/haversack),anda boleh mendapat diskaun
hingga 25%.

Diskaun utk pembelian ini adalah sah sehingga CNY nanti.
Untuk mendapat diskaun, sila maklumkan kepada sales asst. anda ahli kelab
OGKL. Pihak Lafuma akan memeriksa dari senarai keahlian OGKL untuk
mengesahkan anda layak menerima diskaun bg sebarang pembelian yang dibuat.





Aktiviti pembuka 2008: Basic Outdoor Training II - (BOT II)

Syukur program BOT II telah pun selamat dilaksanakan. Tahniah atas
sokongan para peserta dalam menjayakan program ini. Begitu juga kerjasama
erat antara OGKL-Puncak Event dalam memastikan kelancaran program ini
untuk mencapai objektifnya.

Semoga ilmu asas rekreasi ini akan dimanfaatkan sebaiknya dalam kegiatan
outdoor anda pada masa-masa yang akan datang.Adalah menjadi harapan kelab
juga untuk melihat semua ahli mempunyai asas rekreasi yang baik dalam
bidang ini. Semoga apa yang dipelajari turut dikongsikan dengan
rakan-rakan lain yang tidak turut serta.

Bagi pihak kelab, kami ingin memohon ampun dan maaf sekiranya ada sebarang
kekurangan atau kelemahan dalam menganjurkan program BOT II ini.Jumpa lagi
di BOT yang akan datang!!!






Kempen Derma Darah
Pihak krew ingin mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih diatas kesudian rakan sekalian bagi menderma darah di Pusat Darah Negara (PDN) pada hari Sabtu lepas. Lebih 25 orang yang hadir dan separuh daripadanya berjaya melepasi berat menderma iaitu 45kg. Manakala bagi rakan yang tidak melepasi had menderma juga turut serta memberikan semangat kepada rakan-rakan yang “cuak” dengan darah dan juga jarum suntikan. 







Corporate Trip Organised by OGKL
Basic Outdoor Training (BOT) - Proton Edar

Lembaran tahun 2008 dimulakan dengan BOT. Seramai 25 orang peserta dari Proton Edar mengesahkan penyertaan bagi aktiviti Biro Rekreasi Kelab Proton Edar. Kelab Orang Gunung Kuala Lumpur (OGKL) diberi amanah mengelola BOT dengan kerjasama dari Puncak Event Sdn Bhd.






Team Recce Gunung Panggang Paku Berjaya!
Gunung ni terletak di Hulu Jelai, Lipis, Pahang. Apip, Pak Sheikh, Herol & Wak Jan Alhamdulillah, trip semua selamat, selamat sampai puncak yang dituju, selamat kembali ke rumah masing2. Photo mungkin tak banyak. dan tak dapat nak tunjuk keadaan sebenar. Cerita cukup banyak. Terima kasih buat isteri dan sahabat2 yang memberi sokongan.




Mesyuarat Agong OGKL 2008
Syukur alhamdulillah, kelab ogkl telahpun selesai melaksanakan AGM bagi sessi pemilihan pucuk pimpinan ogkl bagi tahun 2008. Buat yang dipilih tahniah diucapkan, manakala yang tidak terpilih teruskan menyokong barisan kepimpinan baru. Moga berkat sokongan serta tolak ansur semua, kelab ogkl akan bertambah teguh dari masa kesemasa.

Tak lupa buat semua ahli yang menghadiri agm ogkl, berbanyak terimkasih diucapkan. Tanpa kehadiran anda semua pastinya agm tidak dapan berjalan dengan lancar. Rata-rata yang hadir kelmarin pastinya berbau harum pagi ini dengan shower gel adidas yang diberikan sebagai menghargai kehadiran anda di agm.;) Namun goodies yang disertakan semasa agm terlalu kecil jika nak dibandingkan dengan peranan yang dimainkan oleh semua ahli.




XPDC Terjah Gunung Hitam
11.00 pg : Paking kereta kaki gunung Itam - 700ft/kaki dari aras laut.
4.00 ptg : Puncak Gunung Itam - 4040ft/kaki dari aras laut




Laporan Ekspedisi G. Chamah - G. Ulu Sepat
Cuti umum CNY kalau tak ada aktiviti memang tak sah. Kalau ada aktiviti tak ada cerita pun tak sah. yang sahnya ikuti




Gunung Swettenham Sukses!
TAHNIAH kepada pendaki2 yang mencari penyakit menyertai XPDC Sweettenham yang berjaya menawan puncak swettenham. TAHNIAH semua.. ANDA BOLEH! IMPOSSIBBLE IS NOTHING!!
Gunung Swettenham yang mempunyai ketinggian 6434ft ini terletak bersempadan antara negeri Pahang & Kelantan. Details tentang gunung boleh dilihat di:




OGKL JUARA BOWLING KHK
SEKALUNG TAHNIAH utk wakil OGKL yg bermain boling di Kejohanan Boling
anjuran KHK pada 01 mac 2009. Mereka telah menjadi JUARA keseluruhan, dan utk
makluman, Kak Nita memenangi Top Score Wanita.. and tidak lupa juga otai bowling kita chikong score terbanyak dalam group kita tapi kalah tipis jer bagi kategori lelaki by 6 point... tak per la lagipun tangan dia tengah sakit... FYI total grp score 1672 tuk 3 game semuanya... Average 500++ per game. TAHNIAH, TAHNIAH & TAHNIAH!!





Gunung Peninjau : Trip yang sangat canak bagi aku
Pada pagi 5hb Julai 2008 bertempat di Restoran Teratai, Bangunan Dayabumi, peserta-peserta Trip OGKL ke Gunung Peninjau telah pun berkumpul bersama deretan kereta-kereta yang akan menyertai "Car-Pooling" ke Hutan Rekreasi Chepor, Chemor- Perak.





OGKL cuba khemah LAFUMA edisi 2009
Lafuma Malaysia telah memberi peluang OGKL mencuba khemah edisi 2009 di Pantai Kelanang sempena perkelahan BBQ. Khemah-khemah setiap satunya berlainan model, jenis dan bentuk bukan saja menarik perhatian 60 orang warga OGKL yang hadir malah mencuri perhatian pengunjung yang melintas kawasan khemah tersebut. 


BBQ seafood Kelanang amat meriah 
Acara makan-makan bermula!Udang XXL masak merah yang sedap, ikan bakar yang garing, sotong yang manis & kenyal, ikan cencaru+pari+kembung dll yang menunggu untuk dicecah air asam, pepahat yang kecil isinya tp
lazat, serta kerang bakar enak! Berbaloi nampaknya penantian BBQ Seafood bermodalkan RM10..:)



OGKL di Uhuru Peak, Mt. Kalimanjaro
Age turn to 61 but mountaineering not to turn off. Appasamy most known as Uncle Appa reach Uhuru Peak, Mt Kalimanjaro, Africa's higest point using hard & most challenging trail.



Corporate trip: Standard Chartered Bank staff enjoy at Mt. Besar Hantu
Kelab OGKL organise trip for them 2 times, 26-27 April & 10-11 May. Most of the participant which is Philippines named themself as Pinoy's dedicate the expedition





Ziarah Rumah Anak Yatim Baitul Ehsan
Arryazua dan beberapa teman OGKL yang lain telah ziarah rumah anak yatim Baitul Ehsan, di Padang Terap, Kedah.



Ekspedisi BSAW (Bromo-Semeru-Arjuna-Walirang) Indonesia

BSAW: Kepulangan dirai di LCCT disambut meriah
Sungguh Meriah! terasa seperti artis di malam gala berjalan di atas karpet merah. Cuma pakaian dan wajah saja tak seglamer mereka.. tanpa secalit mekap pun hanya yg ada bekas sopakan yg tidak la begitu ketara & itulah “hadiah” yg begitu bermakna bagi kami.. [Nina]. Banner 'IMPOSSIBLE IS NOTHING' direntang di LCCT. Kegamatan suasana di LCCT turut menarik perhatian orang ramai yang berada disitu.

BSAW: Kesemua pendaki berjaya ke puncak Mahameru, G. Semeru, G. Bromo, G. Arjuna & G. Walirang
Satu sejarah besar 2008, ekspedisi besar yang terdiri pelbagai peringkat umur dari 60an hingga 20an membuktikan usia bukan penghalang untuk menyahut cabaran ini. Lebih memeranjatkan Uncle Yusuf, 64 menjadi pendaki ke-10 berjaya ke puncak Mahameru.

BSAW: Tajaan dari PowerBar & ADIDAS
Pihak kelab telah pun mendapatkan tajaan dari dua organisasi korporat diatas. Antara barangan yang akan diedarkan kepada peserta ketika  berada di LCTT ialah PowerBar berperisa Pisang serta minuman tenaga berperisa oren, strawberri serta fruit punch. Manakala tajaan dari Adidas merupakan sehelai rainjacket@windbreaker untuk kegunaan peserta semasa disana.




Corporate outdoor expedition organised by OGKL 
OGKL organised trip, Mount expedition for corporate company, Proton Edar to Mt. Irau the mossy forest. 38 member from Proton Edar with 7 support crew from OGKL and a few crew from Biro Rekreasi Kelab Proton Edar.




when the tigers don't distribute cars..yet went to irau instead
bukan rimau betul ye..but proton edar staff from Kelab Rekreasi Proton Edar made a trip to Gunung Irau on 19-20th April. About 33 Edar people joined this corporate trip organized by OGKL. Besides Abang Apip, Tok Gajah, Adzmin, AmyBurgers, Yaser, Sherrie, Kak Ieda, I represented OGKL as one of the ajk's as well. Ramli pulak president Kelab Rekreasi Proton Edar....also worked really hard to make things flow smoothly. Alhamdulillah...everything went well. walaupun hujan di tengah malam sampai lenjun sleepingbag ku...but as long as the journey was a safe one for everyone, it doesn't matter anymore. Seems like semua pun seronok je...yeayy.. [arryazwa]



Majlis Berbuka Puasa OGKL di Rindu Alam

Syukur majlis berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Makanan pun banyak sungguh varietynya... sampai tak tau nak makan mana dulu..hehehe..mungkin ni nikmat & berkat berbuka posa bersama-sama warga ogkl semua,kenyang makan &  minum juadah yang dibawa bersama.
Terima kasih memeriahkan suasana, seramai 68 orang yang hadir tak termasuk anak2 kecil. Sempat juga kita solat berjemaah di ruang yang kukup, paling lama makan berjemaah. Alhamdulillah melimpah ruah rezeki kita ye' pelbagai jenis juadah dah berjenis-jenis jus buahan hasil tangan hairul.

Yg ringan tulang bantu di tempat membasuh. Senang majlis berjalan lancar walau pada mulanya agak bersesak di meja makan. Tuan rumah sediakan bekas kosong tup tup makanan bukan takat tak cukup bekas tapi tak cukup meja. perghhh. 



Majils Aidilfitri OGKL & Sambutan 15 tahun penubuhan kelab.
Majlis yang diadakan di Rimba Kayangan, kediaman Fahmi & Fazid dihadiri lebih 80 orang ahli serta 30 orang anak-anak ahli. Bekas-bekas Pengerusi kelab, Kamil, Adenan, AJK-AJK lama, ahli-ahli lama, ahli-ahli baru serta beberapa pengiat-pengiat outdoor yang lain turut memeriahkan majlis. 





Kumpulan pendaki terbesar OGKL di Puncak G. Bt Puteh
OGKL yang dibarisi hampir 40 orang pendaki mengharungi cabaran pendakian ke puncak G. Bt Puteh, tanpa seorang pun gagal menjejaki puncak walau turut dibarisi 2-3 pendaki baru. Semangat kerjasama & setiakawan dari semua ahli ekspedisi amat membanggakan. Cabaran tak terhenti di puncak gunung sebaliknya, jadual turun dari puncak dalam sehari turut menjadi cabaran terutama buat mereka yang baru dan kurang cergas mental dan fizikal lebih-lebih lagi di musim hujan. Sekali lagi semangat setiakawan, sedia menanti berjam-jam mereka yang tertinggal di belakang dapat dibanggakan.




Demo Hammock OGKL depan Central Market, Kuala Lumpur
Batch pertama hammock OGKL yang ditempah telah pun sedia awal bulan Nov yang baru lepas. Sessi demo selain penyerahan kepada mereka yang telah menempah diadakan semasa perjumpaan mingguan OGKL. 

Tengok photo di sebelah. Deeno menunjukkan logo kelab di baby hammock. Hammock turut ditambat pada pokok pinang di sisi Central Market (Jalan Pasar) untuk tontonan ahli kelab dan orang ramai. Suasana malam yang agak kelam tak menjadi halangan untuk pameran ditengah ibukota hingga ke tengah malam. 



Bowling OGKL 2008
Bowling OGKL 2008 telah pun berlangsung dengan jayanya malam semalam. Sekitar 50++ warga ogkl turut serta dalam kejohanan tahunan ini, namun yang bermain hanya 36 manakala selebihnya menjadi penonton & tukang sorak. Memang meriah! memang gamat! penuh emosi! penuh strategi! Permainan dimulakan sekitar jam 9.30pm selepas taklimat ringkas dari Chikong selaku ketua penyelaras. Bermula dengan pendaftaran yang dikendalikan Nina, agihan baju & kudapan berjalan lancar serta mengikut masa yang ditetapkan. Bermain dalam 3game setiap seorang,memang menguji kekuatan tangan & mental peserta baru terutamanya. Aksi cuci longkang,terlepas bola, terhempas bola, strike, jeritan, sorakan semuanya silih kedengaran. Peserta dibahagikan kepada 9 kumpulan (4 orang setiap pasukan) melalui cabutan semasa pendaftaran. Setiap kumpulan dinamakan sempena nama gunung-gunung G7..manakala dua lagi mengambil nama gn Nuang serta gn Tambuyukon. Permainan berakhir sekitar jam 11.30pm. Selain hadiah utk pemenang acara bowling, terdapat juga hadiah untuk kategori kurang penting.



OGKL @ adidas: Run For Love
Tahun 2008, Kelab OGKL yang menerima sejumlah kad jemputan untuk penyertaan Adidas, Run For Love di Taman Tasik Permaisuri, Tapak A, Cheras, KL. 14hb Disember 08, beberapa ahli OGKL tidak melepaskan peluang dengan aktiviti rekreasi ini. Pihak Kelab turut mengambil kesempatan menjadikan latihan pertama untuk program Trans Titiwangsa Reverse V2. 




White Water Rafting Sg. Slim penutup aktiviti rasmi OGKL 2008
Hampir sepanjang tahun, OGKL sibuk mendaki, penutup aktiviti 2008 OGKL sempat laksanakan aktiviti White Water Rafting (WWR) di Sg. Slim. Tunggu catatan riang-ria tidak lama lagi... 

0 comments:

Post a Comment