logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Wednesday 31 July 2013

L07: Berita Pendek 2007

Ziarah Anak Yatim Darul Fikrah
Program ini diketuai Sdr. Zaini bersama keluarga dan ahli-ahli OGKL meluangkan masa melawat anak-anak yatim Darul Fikrah, Rawang. Sumbangan-sumbangan berupa bahan-bahan masakan, pakaian dan ampaian baju telah disalaurkan terus sempena lawatan ini. Satu majlis berzanji dan marhaban dari ibu-ibu tunggal serta persembahan nasyid dari anak-anak yatim Darul Fikrah menyerikan lawatan kami.




Kenangan di Pine Tree Hill - Twin Peak
"Pendakian pertama ku umpama macam malam pertama bagi anak dara... sakit tapi sedap dikenang. Huhu.. geng ogkl memang best sangat... memang santai betul. Terima kasih kepada semua otai-otai yang tetap bersabar memberi sokongan moral, bagi pinjam tongkat, tolong tolak bontot aku. Tak sangka diriku ditipu hidup-hidup sebanyak beratus kali dalam dua hari... asyik nak sampai dah.. nak sampai dah... rupanya nak sampai tempat mencanak. Kepada semua yang banyak kuat menipu, aku maafkan kau... Hehehe... maaf ler Nie Feng.. aku dah tahap nazak waktu kau memandu.
Hoooreeeyyy dua puncak dalam satu masa!!!
Insyaallah aku akan join korang lagi dgn persiapan yang lebih mantap" shahrul imran - firsttime hiker.



PowerBar turut menaja AGM OGKL
Power Bar Malaysia / Nestle Products Sdn Bhd sedia menaja product keluaran terbaru mereka Thriple Threat dan beberapa barangan dalam goodies bag bagi ahli-ahli yang hadir pada mesyuarat agung tahunan Kelab OGKL.



T. Ravichandran (wira Everest)  berkongsi lagi tips di AGM OGKL
Ucapan perasmian dari wira negara Mr. Ravi turut disertakan dengan perkongsian pengalaman dan tip-tip pendakian di Everest, juga kata-kata semangat. "Pendaki gunung tropika adalah orang yang lebih lasak dan lebih mencabar dari pendaki gunung salji seperti Everest" tegas beliau. Beliau juga turut mempamerkan climb gear yang dipakai untuk ekspedisi everest sebagai pendedahan buat ahli-ahli OGKL. Tak terlepas ramai yang mencuba memperaga.




AGM 2007 OGKL

Kemeriahan terserlah, Kehadiran sangat menggalakkan.Tambahan kehadiran 2 org Wira Everest iaitu Mr Ravi & Muqarabbin sebagai tetamu kehormat, Serta Wira Bunga Buah OGKL iaitu Mr Fairos eheheeeeeeee..
Godies bag sangat menerujakan,Sponser: Adidas, Gastby, 100+, Powerbar, F & N dan Salina Fuad (Majalah Health).. Meeting serta diskusi mantap.

Makanan cukup menyelerakan sambil makan boleh layan slide show program OGKL 2006 hasil susunan abg Jumat Majid + Siti Zabedah dan juga Jus (peralatan utk slide show) + gambar2 ikhlas dari warga2 OGKL. Turut diadakan kutipan amal utk mangsa gempa bumi di Padang Indonesia. Gunung gunung jugak jgn lupa kepada mereka yang memerlukan bantuan
Terima kasih kepada yang hadir..
Korang semua memang best!
Catatan: Setiausaha baru OGKL - niena cute




RAMBO "First Blood" donate
A blood donation event was held by OGKL at Blood Bank in Jln. Tun Razak on Saturday, 24th Mac 2007.
The participants are:
( * denotes the blood donater)
1) Hairul Maybank*
2) Chikong
3) Pak Ali *
4) Pak Ali girlfriend
5) Maiza*
6) Atie
7) Shasha Sandha* - celebrity of the day !
8) Yeop*
9) Jusrizal*
10)Eina sweeper @ gamble
11) Nina spy
12) Hafiz a.k.a. Baby *
13) Yap *
14) Myself (pakcikayoo)
I was obstructed from donate my blood, due to safety reason as just came back from Bangkok Thailand on Friday night. There's was some case which participant can't donate their blood due to health reason, i.e: not enough blood, less "iron" content in their body, insufficient body weight (BMI) or just recovered from dangerous disease.

Anyway, such amount of 8 pain or equal to 3.6liter of blood was donated by OGKLian that day. Thanks for their courage (against fear factor of "blood o phobia" hahaha...)

" SAVE LIFE by DONATE BLOOD ". Please spread this all over the community ...
by Azizan Bin Zolkipli



Paintball Hutan OGKL


Berlansung pada 29hb Julai 2007 di Sungai Pisang. Element alam dijadikan nature bunker agak lain dari kebiasaan.



MoU OGKL - Yellowstone Sdn Bhd (LAFUMA)

Kelab Orang Gunung KL (OGKL) telah memasuki fasa baru dalam penganjuran program outdoor, melalui usahasama yang telah dijalinkan antara OGKL-Yellowstone Sdn Bhd pada bulan Julai lalu. Yellowstone Sdn Bhd merupakan syarikat yang baru ditubuhkan dan mengkhusus dalam pengedaran barangan outdoor serta telah mendapat hak pengedaran eksklusif bagi pengedaran barangan jenama Lafuma di negara ini. Lafuma merupakan jenama barangan outdoor dari Perancis dan telah menjadi peneraju barangan outdoor disana semenjak tahun 1930-an. 

MoU yang telah ditandatangani ini membuktikan bahawa OGKL telah mula mendapat perhatian dan pengiktirafan dari pihak luar melalui aktiviti serta program yang telah dijalankan semenjak tahun 1993 lagi. Kedua-dua pihak,(OGKL dan Yellowstone Sdn Bhd), akan mewujudkan jalinan kerjasama bagi faedah bersama dalam mempromosikan barangan outdoor yang berkualiti kepada ahli OGKL serta Malaysia keseluruhannya.Beberapa perkara yang telah digariskan dalam MoU tersebut antaranya; 








0 comments:

Post a Comment