logo
Gambar-gambar Trip 2018

Logo OGKL

Logo OGKL

Wednesday 10 April 2013

L04: Program Menderma Darah OGKL



Program Menderma Darah OGKL
Tarikh: 11 Januari 2004
Tempat: Tabung Darah Negara, Kuala Lumpur

Kelab OGKL memulakan project/ program awal tahun 2004 dengan program amal - Menderma Darah di TDN pd sabtu lepas. Seramai 19-20 org yg sempat bersama kami pd kali ini. Terima kasih pd semua yg sudi menderma.

Saya yg agak lewat datang kerana singgah ke rumah sepupu saya yg akan melangsungkan perkawinannya. Yg kelihatan sempat hadir pagi itu tak silap ....err.. Fazid, Huslan jerung, kak Aisyah, Zul Zener, Sheikh Yassir al-Afghan, Fakhrul , Mas Eliza, Bullet, Lin Ton, Leman Hassan Sas, Bob, Juz Rizaldinho, Che Deen, Sham JV, YL Yap, Fahmi dan Izam .

Izam yg selalunya rajin menderma plasma tetapi bagi meraikan rekan2 yg lain....menderma darah pula pd kali ini. Uncle Yunus Mahadi ( Bekas penasihat OGKL) juga sempat menjenggah kami di situ . Terima kasih kepada Uncle Yunus kerana beliau sudi menyalurkan sumbangan RM500 kepada Tabung Kelab OGKL bagi menyemarakan lagi kegiatan kelab pada tahun 2004 ini.

Wahidah yg bekerja di Pusat Darah Negara menjadi host kami kerana tiada kegiatan mobile pada hari tu. Ramai juga penderma dari IPTS yg datang menderma darah. Penderma di berikan makan & sijil selepas menderma. Pada yg tidak dapat sijil lagi , sila tunjukkan buku pendermaan kepada Wahidah untuk pengeluaran sijil.

Selesai di PDN kami ke kedai outdoor di jalan ampang kemudian terus pergi minum di Belakang Risda . Cara tak sengaja , Dak Zeq juga ada disitu ...apa lagi riuh rendahlah dibuatnya ! Yg lain merancang untuk ke Ampang point kemudian pergi bowl. Saya & Aishah kena balik kerana terpaksa gi rewang di rumah sepupu yg kawin tu.

Semuga amalan menderma darah kita hari ini berterusanlah hendaknya. 3 @ 4 kali setahun memadai rasanya. 
Juga tahniah kepada mereka yg menderma buat pertama kalinya. Ada 2 -3 orang yg berjaya memberanikan diri mereka . Tahniah ! dan syabas !

Abdul Rashid Abdul Rahman

0 comments:

Post a Comment